Tip 8. Toleruji

nejistotu

JAK?

💪Dnes se připrav na dávku tipů a praktických hecků, jak tolerovat nejistotu. 

Protože jak jsme se dozvěděli včera:

“Tolerovat nejistotu je schopnost, kterou si můžeš postupně vybudovat.”

Tak pojďme na to. 

❌Ale nebude to zadarmo. Já to za TEBE neudělám, musíme chtít sami.
✅Připraveni?

🔎Odpověz si na otázku, jestli do toho chceš opravdu jít. Pokud ne, dál nečti. Pokud ano, pojďme na to. 

Jak tolerovat nejistotu? 

🧠JE TO V HLAVĚ🧠

Jsme nejistí. Co udělá naše mysl? Snaží se redukovat nejistotu co nejvíce. Snaží se redukovat stres. 

🔎Jak se to projevuje?

Chceš odpovědi, chceš vidět výsledky, nechceš přemýšlet o tom “co kdyby”, chceš aby odešla pryč. Nejistota tě může snadno pohltit. Můžeš se cítit:

😶frustrovaně
😒nekomfortně
😴bez energie

Místo toho, než se hned odsoudíme, že jsme tomu zase propadli, že jsme zase ve stresu. Jedna připomínka:

Je v pohodě se takhle cítit”

🙃ANO.

Řeknu to ještě jednou: Je to v pohodě.

Je to součást procesu a chce to čas. 

🔎Jak “z hlavy” ven?

Bude ti to možná znít jako klišé, ale urči si 1)PRIORITY. 📝

Co je pro mě důležité? Zapoj aktivity, které pro tebe jsou smysluplné. ANO, pro tebe. Moje priority jsou úplně jiné než tvoje. 

Důležitá je 2) ZÁBAVA🤣

To, co děláš, tě musí bavit. Chceš se u toho usmát nebo mít dokonce i záchvat smíchu. 

PS: Věděli jste, že když si dáte na 2 minuty tužku do pusy a Vaše pusa se bude “jakoby násilně” usmívat, Vaše svaly postupně začnou vysílat hormony “štěstí” do mozku? Mozek si bude myslet, že se opravdu usmíváte a pošle Vám zpět ten příjemný pocit uvolnění a Vám se může opravdu zlepšit nálada? 🙃🙂

NE? Tak zkus to. 

3) DOTEK🤭🤗. Ano, dotek léčí, i ten tvůj. 

Jakto? 

Doktni se rukou tam, kde je ti to nejpříjemnější (tvář, břicho, hrudník) a nebo se obejmi. Cítíš to teplo?
Jaké cítíš emoce?

Při dotyku se vyplavuje hormon štěstí “oxytocin” (zapříčiňuje dobrou náladu a snižuje stres).

🤣Možná ti to zní úsměvně. 

😅Možná divně.

💪Teď už je to na TOBĚ.